Thursday 24 January 2013

Si Bedebah.


Assalamualaikum, HAHAHA.

Macammna nak mula crita ni ek ? okay hari ni gua memasak lagi. Err jangan terkejut, gua memang anak dara yang baik sopan :) HAHA okay ujub ya di situ.
Sebenarnya skrang ni rumah aku ada nenek aku. So kenelah jaga diri sikit, kanggg nnt kene marah free, tak mahu dong. :O
Selepas melayan Twitterrrrrrrrrr (ceh bajet) aku pun bangun dr tmpat dudukku, ingatkan nak tngok tv, tapi alamakkk ibu gua sudah pnggil.

"kakkkk come hereeeee :)" habisss akuu. :(
Aku pun bangun nak masuk bilik, nak amek mp, mana boleh mmasak tak dngar lagu najwa latiff HAHAAA.

"Tak payah mp, meh sini amek pisau tolong potong sayurrrrrrr" Omgoshh aku bukan tak tahu, bukan nak mngelak ke apaa, cumaa kan kan aku ni KIDAL, susah doe, org ajar guna tangan kanan, yang aku ni nak gedik gak guna tngan kanan, hasilnya Eww berbelit tngan aku. :( sedih sedihhh.

Aku pun senyumm mnuju ke arah ibukuu, amek pisau dannnnn Bermulalahhhh.....
Er potong sayur je kot, tapi kalau tkd papan pmotong tu tak lulus aku,
Ibu gua boleh potong mcamtu je, mcmtu je, fulamakkk cmne seh dia buat, ak try nak buat tpi hmpir tpotong jari sndiri, hampehhhh  = =
Out of the blue, haha nenek gua mencelah ;

"pikah kau nnt kalau mak mertuaa ajak memasak, hbislahh hbislahh" Okay bdekah doe aku, tapi sbenarnya tkut gak, potong sayur pun hampehh, mcammne niiiiii... tak kahwinlahh gua :( sedihhh.

Aku tak mahu dipandang rendah oleh mana mana pihak, sebelum leteran mnjadi semakin panjang, aku cepat cepat tnyaa "yayayyyyyy, nak masak ap ni ?" semngat gilaa.

"Sayur Goreng"

haa pebende tu ? aku asyik ketawa je, aku tak thulah ibu aku ni suka suka hati je bagi nama lauk tu, tiba tiba lagi nenek aku cakap
"pikah nnt kalau mak mertua kau suruh buat sayur goreng, habisslahh hbisslahh" = ='
Aku ingat sayur goreng tu tak wujud, selama aku hidup, ni baru 1st time aku dngar, pdhal ibu aku slalu je masak lauk ni, Bedebahhh punya hanis, haha.

Selesai mmotong sayur, aku pun menolong dorang masak ikan
"kita nak masak ap niiiii ?"
Ibu kata "masak ikan goreng asam blada"
"Boleh ulang balik ?" aku macam sedikit pekak.
"hmmmm mmm ikan goreng blada"
"Tad mcam ada pkataan asam"
"mana mana bolehh" cis -..-
HAHAHAHAHAHAAA, okay aku tak boleh trima hakikat ni. Mana boleh mcamtu, msti ada stu je nama lauk tu :( aku dah dapat agak, ni mesti ibu aku reka reka nama lauk ! Tapi nasib baik dia tak jawab ikan masak goreng blada kesyahduan blabblablaaa. Okay bersyukur aku.

Firstly, masukkan bawang bawang dan lada yang telah dipotong ke dalam kuali, lepastu gaul gaul :D
Aku suka gaul gaul ni, smbil bcekak pinggang pun bolehh wooo :O tak ke hebat tu ?
"kalau masukkan ni agak agak meletup tak ?" yg ni punya ayat tanya sentiasa menemani aku sewaktu ibukuu memasukkan ikan, ayakk, asam jawa dan lain lain ke dalam kuali. Langkah bjaga jaga. Heheheeee.
Tiba tiba si bedebahh sorang ni masuk dapurr, pehhhh, tercabar gua
"eleh kau, bajet je pndai masak" adikku bkata dngan penuh kehasadan kedengkian hoho.
Susah ke nak trima hakikat yang aku ni dah pndai memasak, HAHAA. People Nowadaysssss, dongki botul.

Nenek aku kata ibu dulu rajin tolong memasak, balik sek pg dapur, lepas mandi mnyental tandas.
:'3 akuuu ? -..-

Come on lahhh haniss !
Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan terima kasih kepada nenek gua yang melahirkan ibu gua, ibu gua yang melahirkan gua, gua yang bakal mlahirkan anak gua, anak guaa yg bakal mlahirkan cucu gua blablabla.
Terima Kasih ! :')
Salam.



No comments:

Post a Comment