Tuesday 15 January 2013

Kecanggihan.

Waaaa, tak thu nak gambarkan perasaan aku skrang ni. GUA ADA BLOG BEB ! haha
Jakunnnnnyaa -..- Setelah agak lama brhmpas pulas nak signup bagai ni, akhirnyaa aku berjanji akan selaluuuuu update blog ni, sperti diary aku.
Aku cakap benda yang sama jgak kat diary aku ----> aku bjanji akan jadikan diary aku mcam blog.
Hehe, nampak tak permainan di situ. Bermuka muka :P HOHO
Mudah mudahan semangat aku tidak seperti hangat hangat ehem ayam !

Okayyyy semangat betul ni nak crita, setelah sekian lama mnganggur, hari ni trikh bersejarah gua belajar memasakkkkkk~ Omgoshh, haha
Sebenarnya ibu selalu bising, ibu kata dulu time dia f5 dia dah pro dalam bab memasak ni,  akan tetapi anaknyaa......MashaAllah ! haha aku mnguatkan diriku untuk mndengar sgala nasihatnya
BLABLABLABLABLABLABLA. Agak lama, dan itu mmbuatkan aku trus brtnya kpdnya

'hari ni kita nak masak apaaaa?'

Biar betul aku ni, haha.
Jadi bmulalah peristiwa gua Memasak.
Memasak beb, ingat senang ke ? HAHAAHAAA,

Hari ni kami akan memasakkk, jeng jeng jengggg ! SUP AYAM, cehhh = =
Benda yg perlu ada ;
MATERIALS AND APPARATUS :
Bawang Merah, Bawang Putih, Halia, Daun Bawang (kedengaran pelik) dan Daun Sup.
Tidak lupa juga Ayam, Carrot, Kentang, Periuk Canggih (okay ibu slalu mmuji kecanggihannya).
Ayakk masak dan Rempah Supppppppp. NEXT ;

PROCEDURE :
Mula mulaa, kita hendaklah mmbaca Bismillah, krn ini mrupakan antara hidup dan mati. hahaaaa. okay tak lawak -..- .
Okay kita kisar shingga hancur Bawang dan adik beradiknya serta Halia. Bunyinyaa begini ZENGGGGGGGGGG. Done.
Selepas itu, kita kacau kacau gaul gaul guna SendukSuperb. Ni antara benda yang paling aku suka buat lahh, sbb best woooo ;O Ibu kata kacau smpai garing, stelah brminit gua kacau dngan penuh keazaman, tak garing garing punggggg. Tapi time ibu buat sekejap je garing = = Nampak tak di situ ? Tangan seorang wanita yg bgelar ibu. HOHO, maybe nnt bila dah kahwin, gua pun akan pro mcam dia. Amin !
Next, stelah itu, masukkan rempah sup, dan kacau lagi, *best !
Masukkan ayam ayam tersebut, Masukkan carrot, Masukkan ayakkk. DONE ~
Tadaaaaaa, ibu kata nnt kalau pnutup dia dah bpusing bnda alah atas tu, dah boleh tutup api.
Ibu kata lagi skrang periuk dah powerrrr, takya susah payah nak duduk mngadap je sup tu.
'ouhhhhhhhhhh' Aku bgitu teruja.
Eh kejap, jangan lupa msukkan daun semua tu hehe, lupa plak. Da siap dan boleh dimakan.

HYPOTHESIS :
Semakin canggih ssuatu abad itu, maka semakin senanglah kami Wanita untuk memasak.
Hypothesis accepted. :3

*moreover aku suka suka je buat blog ni. Jangan ambil serious okay.
 Assalamualaikum.

  





5 comments:

  1. haha hanis..samelah, hri kite pun masak sup ayam ^^
    recipe experiment eh hanis? haha

    ReplyDelete
  2. heheeee, boleh dikatakan lahh
    kita agak terharuuu ad org cmment blog freshie ni :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ok :) mse awl2 kite buat blog pun sme ^^

      Delete
  3. wah , hanis masak sehhhh . bila na bagi aku rasa hanis ? pos rumah aku eh :D aku tunggu . hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey you baru tahu ke I pandai mmasak ? haha
      Boleh ak pos hri ni, esok smpai, pos ekspresssssss

      Delete