Tuesday 19 February 2013

Remote.

Haha, aku rasa dah macam berhabuk dah aku punya blog. Berhabuk. Berhabuk.
Assalamualaikum. :D

Okay dah hbis, Salam ! HAHAHA ap jadahnyaa -..- Aku tak tahu nak post ap lah.
Okay tak lawak lah hanis, haha, okay tak lawak, hmm :( mende sehh hahaaa.
Pena tak korang type TEH tapi dsebabkan phone kau yg bijak tu, dy ingatkan kau tertypo, so dy pun pg betulkan jadi THE. bijak !
Perkataan lain sperti SEH, like APA SEH, tpi lagi sekali phone kau mengasihani kau, dan dy pun btulkan jadi SHE. bijak ! APA SHE ? HAHAHAHAHAHAA.
Moral value ; nak type seh kene ad double H, SEHH, TEHH. The end.

Recently, selepas Afiq smbung bjuang haha, aku pun mcam temnung kejap.
Asal phone aku kan tahan tak smpai 2 jam :( asal asal ? susah btul mcmni.
Haha okay sambung, lpastu dah tmenung tu, aku pun amek remote tut tut tut 411 412 413 612 616. haha
Aku nak share bbrapa crita yang aku rasa sesuai untuk tontonan umum, yang mmberikan semangat kat kita, yang bjaya buat aku kata WOWWWWWW, ececeh over plak hehe.

1. The Grey.
 Siapa pernah tngok :D okay cerita ini was recommended by Afiq. Mula mula tu kan aku asyik tak dapat tngok je, macam geram jugak lah, asal ada je crita tu, msti aku tngah kat luar, agak menyedihkan :'( . Cerita ini mengisahkan seorang lelaki ni, dlam crita tu nama dy John Ottway ke ap ek ? HAHA blasah je ah, dy ni kerja dy mcm bunuh serigala, (kejap serigala ke hahaha) kat tempat kerja dy, sbb serigala tu of course le mengacau kan kalau ad kat tmpat kerja, kau dapat bayangkan kalau kau tngah bkerja kan ttiba ad serigala melintas depan kau. Awkward kay awkward hahaha. Pada suatu hari, wktu tu dy naik flight ke mana ntah, haha then ttiba FIUHHHHHHHHIIIUIUUIIIIHHH kapal terbang tu thempasss, tpi waktu tu yang pastinya dy tak panik langsung, cool je haha. Kalau aku lah kat dalam tu, heshh aku rasa aku dah menangis je. Lepastu ad lah dlam tujuh ke enam llaki yang survive. Aku rasa dorang boleh je hidup kalau tkd serigala jahat tu, Menurut crita tu, serigala adalah haiwan yang pandai membalas dendam, takut kan ? eeewww, dah la macam anjing haha. Korang kene tngok crita ni, seriousssslyyy, aku paling suka part yang terakhir waktu Ottway sorang je yg survive then dy kene lawan dngan Alpha Wolf (ketua gangster), waktu dy flashback muka isteri dy. Sedih gila kot, isteri dy kata "dont be afraid" :( Asal ak over haha, lpastu bfore dy lawan dngan serigala tu, dy baca ad stu sajak yang ayah dy gantung kat dalam bilik dy ;
                                   
"Once more into the fray...
Into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day...
Live and die on this day..."
 
2. Soul Surfer.
 A young girl holds a surfboard at the beach. A section of her board is missing as if been bitten by a shark.
 Tadaaaa~ hahaha, okay cerita ni based on true story, pasal sorang perempuan ni, nama dy Bethany Hamilton, dy tinggal kat Hawaii, dngan family dy. Rumah dy dah la kat tepi laut je. best betul !!!!! :D hehe.
Kawan baik dy Alana pun merupakan surfer yg hebat gak, but still tak boleh nak lawan Bethany ni. Pada suatu hari, waktu tu umur dy 13 tahun, dy ikut family Alana pgi surfing kat satu tempat tu. Sedang mereka bbual bual di tngah laut -..- ttiba sharkk tu dy pg makan tngan Bethany, omgoshh gimana ni, haha. Tapi yang pelik tu, bethany cool je, walaupun tngan sebelah dy dah memang totally tkd, dahla dy kene masuk pringkat daerah punya ptandingan haha. So korang ikuti lah eh kisah seterusnya. Tapi seriously, crita ni mmg bagi semangat lah kat aku, Jangan pernah putus asa, dan sentiasa bersyukur dngan apa yang kita ada. Sejak tngok cerita ni, aku asyik tngok tangan aku sendiri, seriously susah kay kalau ad satu tngan je. Alhamdulillah :)

Sampai di sini je kot, malas plak nak type lagi, HAHAHAA, Salam :)

 

  

1 comment:

  1. hahahak..kite tergelak2 mase bace post ni mula2. samelah. hp btulkan
    kononnye cm typo. hehe bile dh send, almak ! apeda yg aq send ni --' hehe comellah hanis

    ReplyDelete