Wednesday 13 November 2013

whata

Hello hai semuaaaa :D


Okayyyy....dah berapa lama ai tak update ini blog ? haha last skali before amek result SPM. lamaaaaa gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................sekarang dah nov dah :/ 
HMM TAK BOLEH KE KALAU BUAT BENDA TU BERISTIQAMAH SIKIT DSFKUHVCJKSBDS hahaha. 

Hari ni tkd banyak cerita, currently enjoying my sem break. Dah nak habis dah pun :/ haha Isnin depan aku bakal meneruskan semester 2 dekat asasi UM. 
Nak cerita lah pasal amek result, haha rasanya belum terlambat lagi. hehehe :p 
Ceritanya begini, pada........haha dah tak ingat bulan mac, aku sekeluarga telah berangkat ke Muar, sehari bfore amek result. Satu malam tak boleh tidur wehh mengenangkan apa yang aku jawab kat paper Physics dngan Biologynyaaa dngan Chemistry lagi. Tapi tulah tkd benda pun yang boleh kita ubah kan. Redha dan tawakal jeeeee. so pepagi esoknya memang jantung ni laju dy haha sangat dahsyat. Aku mandi pakai baju kurung semua. Masuk kereta.................................................................................

Sampai depan pagar sek aku mcm, tak tahu nak gambarkan perasaannya tu mcmmne. even tngah type ni pun jantung aku mcm lain macam degupannya hahaha. Afiq dah smpai lama dah kat samura tu. Dy pun busy memanjang jumpa kawan kawan dy hahaha. Sampai je kat dewan aku terus cari kelas Cekal. ooopsss tu diaaaa.. dah nampak dahhh. 
Nak nangis pun ada jugak bila nampak classmate semua duduk kat situ nak tunggu turn. Rindu gilaaa !
So bmulalah adegan peluk memeluk hahaha, mcm banyak sangat HAHAHA dari cerita :( sorry guys im not Hanis Zalikha. Lepastu aku berusaha gila nak melengah lengahkan masa, serious cuak lagi lagi cikgu shahriza yg jadi MC dari first aku jejak masuk dewan smpailah dah duduk asyik announce SESIAPA PELAJAR BLABLABLA A+ tak ke cuak jadinya ??????????? Lepastu aku tngok muka parents aku mcm... -..- kakkk pg amek result kak pg amek result. HAHA so... dupdapdupdap.. 

AKU DUDUK DEPAN CIKGU HAFIZAH. NAK AMEK RESULT PUN HAHA KENA SIGN INI ITU, JANTUNG TIME TU MCM NAK EXPLODE DEBABOOM, AKU DAH REDHA DAH, SETELAH DUA TAHUN BELAJAR...........

Jeng jeng jeng, akhirnya jeng jeng jeng..haha nak bgthu ke tak ea ;p 
bagi penyepak je haha sbb dah nov :/ nak suprise macam baru semalam je amek result.
hahaha

ALHAMDULILLAH TAHNIAH HANIS. 


Tu yg cikgu hafizah cakap waktu hulur result. time tu ak dah genggam tngan mak aku tak nak amek, still tak percaya. Bila aku amek T_T. Berjurai air mata ni haaaa. Straight A's woooo bapak gempak seh aku. dulu slalu tgok drama budak pandai dapat straight A's SPM, aku kata menipu betul. haha tapi tak sangka alhamdulillah. Happy sangat dapat happykan ibu bapa aku :'D cikgu cikgu semua. 

Alhamdulillah afiq lagi power dari akuuu. 8A+ 1A 1A- . gempak gila dy ni memang power takya cakaplah :/
aku dapat 6A+ 3A je. kadang kadang aku rasa mcm mnyesal jadi budak pure science sbb ad 9 subj je tak gempak ahh. orang lain 10 hahaa.

Happy sangatlah sebab sama sama score. :D

Then dah dapat straight A ni kene plak memohon scholarship. Macam macam aku mohon tapi dapat MARA je :/ Aku slalu jugaklah mmbayangkan diri boleh pg luar negara. haha tapi rezeki tkd, aku dapat mara tapi just dalam ngara je course pharmacist, aku mcm heartbroken gila serious cakap. Sebab afiq pun dapat MARA pg UK engineering :( aku mohon pharmacist UK. tapi tahun ni kuota untuk pharmacist mcm dikecikkan sebab kebanyakan kawan aku yang mohon pharmacist UK semuanya dapat dalam negara je. T_T. 
Aku mcm benci gila mara haha tak baik :/ sbb dari dulu nak masuk mrsm tak dapat, mohon scholarship bagi macam yang tak kita mohon, so aku decide nak pg UM asasi setahun sama mcm matriks. AKU TOLAK MARA TU HAHAHAHA.
The best part is Afiq pun ada kat UM hahahahahaha. dy tak nak pg UK katanya tak nak jadi engineer nak jadi QS mcm ayah dy. 

Asasi UM tough gila wehh. serious aku takut gila nak tunggu result final sem1 ni. 

Harap sem2 ni kita semua boleh perform yang terbaik.

haha lupa nak cerita, kat sini aku jumpa kawan kawan semua comel baik gila gila, dulu bfore masuk serious aku takut tak dapat nak get along dengan dorang semua sebab badan masing masing nampak matured :/ segelintir je yang masih macam budak sek hahaha. 
So nak cerita pasal groupmate, U2  :) the best group eva korang punya group cnfirm tak dapat lawan kebest-tan kitorang haha. Macam macam dah kitorang buat sama sama, serious best.
Ni nak cerita pasal SHANA. perempuan macho hahaha. Aku rasa aku best gila dapat kenal dy. 
shana ni best sbb sekepala dngan aku hahaha. serious, kalau study sama sama, kerja menyanyi je lah kitorang. haha bila aku boleh menyanyi tu mksudnya aku betul betul dalam comfortzone lah tu. Hmmm banyak betul nak cover cerita ni. Nanti ada masa aku cerita lagi :) 

*bajet ada orang baca je blog buruk ni HAHAHA. 

Salam :*



No comments:

Post a Comment